Pilates

Pilates is een body- en mindtraining die de nadruk legt op de diep gelegen spieren, flexibiliteit, evenwicht, coördinatie en een goede houding.

Opbouwen na een blessure

Pilates helpt uitstekend om je lichaam weer in vorm te krijgen na bijvoorbeeld een blessure, lange tijd niet gesport te hebben of een bevalling.

Versterk je core

Door de Pilatesmethode train je de diep gelegen spieren van onder andere je buik en rug. Je verstevigt je buikspieren en zorgt voor een sterke rug en dat helpt om je houding te verbeteren.

Rek de spieren

Pilates zorgt ook voor evenwicht en flexibiliteit. Door de vele stretch oefeningen merk je dat je spieren langer worden en dat bevordert je flexibiliteit. Tijdens een workout wordt ook altijd aan de balans gewerkt waardoor je meer in evenwicht blijft.

Maak jezelf sterker

Doordat je de diepere spieren traint merk je dat je ook sterker wordt. Je ziet er misschien uit als een frêle ballerina, maar na een paar weken kan je met gemak een planksessie van 5 minuten volhouden.

Ook voor mannen

Eén van de grootste misvattingen over Pilates, is dat het enkel voor vrouwen is. Heel veel mannen doen aan Pilates om hun prestaties in andere, meer explosieve sporten te verbeteren.

Door je lichaam met Pilates te versterken, ben je beter bestand tegen kwetsuren en pijnlijke gewrichten. Als man kan je zo meer kracht in je prestatie steken.Een doorwinterde loper zal bijvoorbeeld merken dat hij na een maand Pilates plots nog sneller en langer kan sprinten, enkel en alleen omdat zijn benen meer kracht hebben.

Opbouw van een training

Ook een Pilates training start met een warming-up om de spieren warm en soepel te maken voor de inspanning die geleverd gaat worden. Na de warming-up worden er altijd oefeningen staand gedaan om zo de balans te trainen en gebruik te maken van de zwaartekracht.

Dan volgen verschillende oefeningen op de mat, al dan niet met attributen. Tijdens een training zullen altijd de buik- en rugspieren aan bod komen afgewisseld met spier verstevigende oefeningen voor de armen, benen, billen, schouders, borst en nek. Regelmatig worden er ook rekoefeningen om de spieren tussen de oefeningen door te ontspannen of te stretchen.

Tijdens de cooling-down doen we heel relaxt nog wat rek en strekoefeningen zodat de spieren die we tijdens de les hebben aangespannen weer ontspannen raken.

Dit alles doen we op rustige muziek zodat je vanuit ontspanning heel gefocust de oefeningen kan uitvoeren. Als je de oefeningen met aandacht doet en zeer geconcentreerd werk merk je dat je met je mind je body kan uitdagen om nog een beetje meer te geven.

Sterkere spieren in combinatie met een lenig en extreem rekbaar lichaam, dat willen we toch allemaal?

Reviews

Kan niet meer zonder

Rated 5 out of 5
oktober 26, 2022

Nu al een paar maanden bezig, merk dat ik meer energie heb. Doe er alles aan om er elke week te zijn omdat ik mij gewoon energieker voel. Merk dat ik Sterker ben en rechterop loop.

Monique

Kan niet meer zonder

Rated 5 out of 5
oktober 26, 2022

Nu al een paar maanden bezig, merk dat ik meer energie heb. Doe er alles aan om er elke week te zijn omdat ik mij gewoon energieker voel. Merk dat ik Sterker ben en rechterop loop.

Monique

Fijne les!

Rated 2 out of 5
oktober 26, 2022

Noëlle geeft fijn en duidelijk les, heerlijk om alle spieren bij langs te gaan en daarbij te ontspannen tijdens inspanning, top!

Wija

Dankzij Noëlle steeds sterker…

Rated 5 out of 5
oktober 26, 2022

Ik was eerst een beetje sceptisch maar nu merk ik dat ik sterker wordt en meer balans krijg. Ook mijn lage rugklachten worden minder. Na een paar weken zomervakantie worden mijn spieren weer wat stijf en weet ik dat ik weer snel moet gaan!

Ilja de Graaf

Relaxte workout om aan een soepel lichaam te werken

Rated 5 out of 5
oktober 26, 2022

Sinds een klein half jaar volg ik de Pilatus workout bij Noëlle met veel plezier. Als enige man in een groep met leuke vrouwen voel ik mij prima thuis.

Na een half jaar merk ik dat de spieren in mijn lichaam sterker zijn geworden en dat de krachtverhoudingen in mijn lichaam beter in balans zijn.

Daarnaast boek ik enorme vooruitgang in de “atletische” oefeningen doordat ik heb geleerd om “body & mind” te laten samenwerken.

Voor mensen die op een ontspannen manier aan een soepeler lijf willen werken is Pilatus een echte aanrader.

Noëlle is een bevlogen en betrokken trainster en heeft voor iedereen aandacht, een toppertje.

Gerco


Verstuur je Review

Vraag vrijblijvend advies of plan een proefles